Langkau ke kandungan utama

Sumpah, Sesumpah, Menyumpah…..Menyampah


UMNO berhimpun kembali untuk kali kedua tahun ini. Apa seronoknya bila UMNO berkumpul??
Masa inilah kita dapat lihat, pemolitik-pemolitik Melayu bertegang urat leher berucap, berkobar2 menyokong..kononnya membela nasib nusa bangsa….betul ke? Macam2 usul di usul, sampai tersasul…Macam2 program ditubuh, terkini Skuad Penyayang..siapa yang sayang menyayang? Ahli UMNO, 1 Malaysia atau najib dan Rosmah?;)

Terkini yang aku baca, saudara Khairy, berucap sebagai Ketua Pemuda buat julung kali..aku tak pasti dia kena booo ke tidak kali ini, tapi yang pasti siapalah KJ dimata Najib…KJ cakap “ Pemuda UMNO berikrar nak pastikan Anwar Ibrahim takkan bentuk kerajaan…” Tapi kenapa? UMNO dan BN dah nak rasa kalah untuk PRU akan datang ke?

Ikrar atau sumpah tak banyak beza…nampak gaya UMNO memang parti melayu…kalau lihat mitos dulu2, Melayu memang tak boleh rengang dengan sumpah…Mahsuri, kelembai, Mak Pekan..semuanya dikatakan mujarab sumpahnya..Boleh percaya ke?? KJ juga dh mula bersumpah…kalau dulu, Saiful bersumpah, Najib pun bersumpah…eh, sesiapa tau Saiful tu kat mana sekarang??

Agaknya apa masalah KJ ngan DSAI tu sampai dia beria-ia berikrar…?Mungkin dia kecik hati sebab Pakatan Rakyat tak offer dia joint PR..ataupun nk jadi geng sumpah2 Najib & Saiful…Apa2 pun aku konfiden, KJ cuba nak tarik perhatian geng2 UMNO dia selepas pak mentua dia dh bersara…Lagipun mungkin terlalu excited sebab jadi Ketua Pemuda, dan baru memenangi PRK pertama di Bagan Pinang selepas kalah berkali-kali…

Tak kisahlah, sebab rasanya sumpah KJ tu tak bawak sebarang makna sebab KJ tu bukanlah sesiapa, cuma menantu bekas Presiden UMNO dan ketua kepada pemuda2 yang tak berapa muda dalam UMNO…KJ who??

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga