Langkau ke kandungan utama

TRANSFORMERS:Revenge of The Fallen


Popcorn N’ Wednesday kitorang minggu ni terpaksa dicepatkan kehari Selasa disebabkan TRANSFORMERS 2 dah kuar!!

Satu perkataan tentang filem ni…Marvelous!!!
Tak seperti filem pertama Transformers, kali ini, dari mula sampai habis – non-stop action…
Tak perlulah rasanya aku ceritakan filem ni, sebab korang mmg patut. Dengan geng2 Autobots dan Decepticon lebih variasi, terutama Decepticon, dibantu konco2 Constructicon terutama Devestators, misi mereka ialah menyelamatkan Megatron dan seterusnya memusnahkan Matahari dan Bumi.

Filem Transformers kali ini lebih komplikated kerana penonton perlu mendalami sejarah Transformers, Dynasty of Primes, Sun Harvestor (didalam Pyramid), kemunculan The Fallen – ketua Decepticon. Eelemen2 kisah Sam lebih dikurangkan dan lebih tertumpu kepada usahanya untuk menyelamatkan dunia besama2 Autobots.

Apa yang mendatangkan ‘rahang terbukak’ bagi aku ialah teknik CGI dalam filem ini, jalan cerita yang digabungkan dengan sejarah Mesir Purba serta kehebatan ketenteraan US. Terpaksa diakui Hollywood amat hebat dalam membikin filem aksi dan grafik computer serta menyuntik propaganda Amerikana mereka didalam filem. Janganlah mencari kelogikkan dalam file mini, tetapi epic yang dicipta oleh Hollywood boleh mendatangkan satu perkara logic dan bukan mustahil jika digabungkan dengan sejarah manusia – ia ada kaitannya.

Bagi aku, inilah ‘movie of the year’ dan ‘the best action movie ever’….dan aku rasa nak tengok lagi 2 kali lagi..nak bagi paham dan feel yang lebih.

So, selepas pinjam tangan member kat sebelah…..4 thumbs up untuk filem ini….
Awesome!!

Ulasan

  1. revenge of the fallen rocx!! that the word wei!!
    tabik spring!!

    BalasPadam
  2. bestkan citer ni. k.long dah tengok 3 kali. hehehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga