Langkau ke kandungan utama

Feast of Love


Satu lagi DVD yang dilayan hujung minggu terbaru ni….”Feats of Love”

Masa untuk mencari cinta, bercinta atau ‘membuat cinta’? semuanya ada dalam movie ni. Bukanlah satu filem baru, tetapi telah mula ditayang pada 2007.

Morgan Freeman sebagai Prof. Harry Stevenson, memerhatikan beberapa siri percintaan individu disekelilingnya dalam satu komuniti di Portland, Oregon. Terdapat beberapa kisah cinta yang memperlihatkan magik, misteri dan kadangkala kepedihan dalam menifestasi cinta. Dari cinta seorang pemilik café, Bradley dengan isterinya Kathryn (Salma Blair) yang jatuh cinta kepada seorang Lesbian, Jenny, cinta Oscar pekerja dicafe Bradley dengan homeless girl, Chloe. Kisah Bradley – seorang yang kurang bernasib baik dalam cinta - dicambahkan lagi dengan adventurnya mencari cinta sejati, cinta dengan Diana, wanita yang berskandal dengan suami orang dan akhirnya menemui cinta sejati dengan seorang doktor. Harry sendiri tidak terkecuali dengan cintanya pada isteri dan anaknya.

Kisah ini diadaptasi dari buku dengan judul yang sama. Bukanlah satu filem cinta leleh, tapi merupakan satu kisah hubungan antara cinta dan kehidupan dan kisah suka duka disebaliknya.
Ada seksi, kelakar, romantic dan sedih, ‘Feast of Love’ terlepas menontonnya adalah sesuatu yang merugikan. Walaupun mungkin ada sedikit persamaan dengan filem Cinta, tapi jalan ceritanya lebih kreatif, beremosi dan hubungan antara kisah2 percintaan lebih
tersusun.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga