Langkau ke kandungan utama

Night at the Museum 2 : Battle of the Smithsonian


Sekuel kepada Night at the Museum (NATM), kali ini Larry adalah seorang Entrepreneur berpengaruh dengan kompeninya, Larry Devices – hasil pengalamannya sebagai ‘night guard’.
Larry mendapat tahu, semua artifak di Museum of the Natural History akan dipindah ke Arkib Negara di Smithsonian Institution di Washington DC. Di malam terakhir mereka, Larry ke muzium utk berjumpa ‘patung hidup’ utk kali terakhir. Tapi malam berikutnya, Larry mendapat panggilan dari Jedadiah – mereka diserang oleh Kahmunrah – puncanya..? Dexter the Monkey dh mencuri tablet tu dan semua artifak di Arkib itu hidup…

Larry kemudian ke Arkib Negara keesokkan harinya dlm misi menyalamtkan rakan2 lamanya….
Dan bermulalah pengembaraan dalam kompleks Muzium Terbesar DiDunia…

Aku fikir kalau nk dibandingkan NATM, NATM2 kali ini lebih adventure. Jika dlm NATM dulu, lebih kepada kisah Larry men’discover’ kuasa tablet dan mengawal watak2 muzium, dalam NATM2, ia adalah peperangan Larry&Co. dengan Emelia dengan watak2 jahat seperti Kahmunrah , Al Capone, Napoleon Bonaparte etc. - cuma kali ini penglibatan watak2 lama agak kurang, mungkin untuk memberi ruang lebih bagi watak2 baru. Juga kali ini, hamper semua artifak hidup termasuklah Abraham Lincoln, Thinkerman, Einstein etc.

So, kalau korang dh layan NATM, kali ni NATM2 adalah dimestikan. Yang pasti NATM2 kali ni lebih action, lebih humour, lebih magic, lebih ilmu & lebih aventur…

Movie 1st aku tgk kat cinema Penang, dan a lot more will come because every Wednesday is our ‘movie night’ here. Anyway, thanks to Leo& community sebab tolong belikan tiket kitorang. Enjoy gak bile booking 100++ tiket utk tgk satu cinema..haha

Cheers!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga