Langkau ke kandungan utama

Heading North...

harini, sekali lagi aku menuju ke kota warisan dunia di Utara...Penang.
Memang le selalu aku ke sana, tp sekejap2..kali ni, aku stay untuk satu masa yg agak pnjang...sebulan? 2 bulan? 1 tahun?..entah...
blog YL ni akan menjadi sedikit pasif le sbb aku dpt bayangkan betapa susahnya untuk aku meluangkan masa berinternet...
ape2 pun aku rase besh gak, sbb dpt explore satu lagi tempat baru...dan yg pasti, mengasah skill2 'menangkap imej cantik' kat sane....bro eppy, wa akan blk ngan gambar2 bukak rahang punye..haha...
ape2 pun kat sume kwn2...i'll be missing u all...
jgn lupa, plan 13/14 Jun..harap2 aku dpt escape le haritu...haha

Penang.....Veni, Vedi , Vinci.....!
chiow....

Ulasan

  1. loh..nak g `behijrah` da ke??
    jgn smpai org blk nnti..sudeh..haha

    BalasPadam
  2. rilek2...
    bulan sembilan tu insyaallah org ade kat KL dh...
    kalo pojek xdelay le..haha..

    BalasPadam
  3. peneng~ erm.. dekat tu ngan kedah~ hahaha :P

    BalasPadam
  4. ok2..dekat ngan Kedah..
    pastu nak belanja aku ke kalau aku turun Alor Setar?? haha...
    ape besh sane??

    BalasPadam
  5. ok~no problem mo setakat makan tu..aku la yg paling besh kat sana..hahaha! mcm2 la..laksa?ko shuke?bihun sup..suma la kot.. tp kalo aku ke peneng,ko banja shoping?kes kes..aku gurau je..sugestion aku ko dtg perlis la..bulan 7 aku kt sana,sana seafood murah.aku leh banje.no hal punye!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga