Langkau ke kandungan utama

Supernumemary Rainbow




korang pernah tgk Pelangi dua lapis mcm dlm gambar tu?

hari Isnin baru ni, dalam perjalanan aku ke Penang, lebih kurang area antara sungkai-tapah...aku berpeluang melihat kecantikan alam semulajadi yang jarang2 berlaku..gambar kat atas tu bukanlah gambar yang aku snap - cuma nak bagi contoh bergambar je.. hehe..
kalau aku pakai DSLR boleh le kot aku stop & snap gambar Pelangi tu...hehe..
memang real & betul2 penuh semi-circle..dan yang best, aku boleh nampak dua2 hujung pelangi tu dgn clear..awesome!!
ada ape2 makna ke dpt tgk rainbow 2 layer tu?

Ulasan

  1. hehe lu kene kumpul duit pakai D90 beb ... snang skit nak snap pics y cun2 huhu ... beautiful scene haa

    BalasPadam
  2. wa tgh kompol duit la ni...cukup 5 tahun, boleh la gue angkat Nikon D3X dengan Lens RM15K tu...pastu boleh keje ngan Harakah jd photographer..haha

    BalasPadam
  3. haha ... bagus tu ... ada visi & misi > klu aku, aku nak jd photographer studio jek > snap sume models around d world huhuhu ... astaghfirullah

    BalasPadam
  4. jgn bro..kita ni kalau xslalu buat pahala pun...jgn wat dosa slalu sgt pun ok dah...haha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.