Langkau ke kandungan utama

BN leader say a DARNDEST things


Pak Lah,
"krajaan PR perlu menerima keputusan ini (titah Sultan) dengan hati terbuka, sebagaimana BN menerima kekalahan pada PRU12 yng lalu..."

wahai PM yang dah nak bersara..siapa pula yang tak dapat terima kenyataan?
siapa yang menyorok, lari lintang pukang, punggah keluar dokumen2 kerajaan bila kalah dulu?
siapa yang tak muncul waktu pengumuman keputusan PRK di P.Pauh dan K.Terengganu kalau bukan orang BN...?
Cermin diri dulu bila bercakap...
Oh...ya...MELAYU MUDAH LUPA...

Najib Razak,
" saya percaya dan yakin kerajaan baru Perak ini adalah mantap & disokong oleh rakyat..."

wahai Najib-bapa segala penipuan...
atas alasan/bukti apa kata2 kamu itu??
bagaimana boleh mantap kalau hanya bergantung pada 3 orang YB pembelot tu?
kalau kali ini mereka boleh belot pada PR, tak mustahil kalau mereka boleh belot pada kamu pula suatu hari nanti...
ingat..
sekali menipu...selamanya menipu..macam kamu...!!!

Azalina Othman...
"..mereka ini (kerajaan PR Perak) seolah2 gila talak...kalau orang dah tak suka (letak jawatan)..tak payah lah merayu2 pulak..."

wahai makcik...
boleh tolong senyap ke???
Perak tu bukan negeri kamu..
kamu pernah kawin ke??macam ada pengalaman gila talak je..Siapa bekas jada/duda kamu??oopppss i'm sorry...
Ingat..!!
kamu jadi YB Pengerang pn bukan kerana orang Pengerang mengundi kamu...
memanglah kamu tak pandai menghargai undi rakyat..sebab dah dua penggal tak pernah ada orang mengundi kamu..kahkah kah...

Nizar & EXCO nya bukan gila talak...
tetapi mempertahankan hak rakyat yang majoritinya mengundi mereka, memilih mereka

apa guna pilihnraya kalau suara rakyat takj diambil kira...
lepas ni...siapa2 yang rasa2 nak memerintah terus 'straight away' jumpa sultan atau mana2 raja....
kalau diorang berkenan..konfom..dapat jadi MB punyooo...!!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Logo Proton baharu

Ini logo terkini Proton bermula dari 24 September 2019 dan ke hadapan. Masih bertemakan kepala harimau tetapi lebih ringkas, tiada lagi perisai sebagai ‘penjara’. Logo ini akan membuat kemunculan kali pertama pada Proton X70 versi CKD. Geely sebagai pemilik sebahagian Proton merasakan perlu untuk memperkenalkan logo baharu sekarang selepas 2 tahun memiliki Proton. Kemungkinan untuk lari dari imej Proton dibawah DRB-Hicom dimana prestasi dan hala tuju sangat tidak menyakinkan. Kepala harimau ini lebih dinamik, kelihatan bergerak ke hadapan dgn lebih yakin. Buat masa sekarang mungkin kelihatan pelik kerana kita sudah terbiasa dengan logo sedia ada. Diharapkan Proton terus maju pada masa akan datang. Logo baharu mungkin satu perubahan kecil daripada semua perubahan yang telah dan akan berlaku untuk Proton.

TOL-LOL

T 10cent hi-way? in your dream... harga tol nak naik lagi.... memang le aku takde kete..tp kalau semua 'peng-kereta2' ni sibuk2 nak naik tren ke bas ke sbb tol mahal, siapa yg susah?? aku jugak...sebab terpaksa naik tren mcm sardin..sardin pun kira ok...tin kecik 2ekor je duduk..kalo tin besar boleh gak dok ramai2... ekonomi turun...rate interest bank naik......minyak turun....tol naik.... so mcmana aku nak beli kereta...?gaji pun tak naik2... tu belum kira belanja nak kawin..nanti dula la.... dah le tax kereta kat malaysia ni 150%-200% , Honda Jazz yang ciput tu pun dh RM100K....fuhh... kenaikan tol ni termasuk dlm pakej rangsangan ekonomi Najib? aku tak rase terangsang pun... tapi tak tau lah geng2 diorang.... tokey2 besar aku rase hari2 terangsang.... orang biasa??.....gersang...kais pagi makan petang....

Preve dan Suprima S facelift - apa yang Proton patut buat?

Preve dan Suprima S kekal tanpa sebarang perubahan sejak 2012. Untuk segmen C, Proton tiada pilihan lain selain menyegarkan model Preve and Suprima S yang sedia ada. Mengambil kira Proton yang masih dalam pelan pumilihan, kekangan modal, dan pasaran Proton yang terhad pada dalam negara sahaja, apa yang terbaik bagi Proton ialah mengutamakan pada kelemahan ketara model-model ini. Beberapa cadangan bagi menambah baik Preve dan Suprima S, dari pengalaman dan pemerhatian penulis. 1.        Nama Menghasilkan dua model yang 90% hampir sama dengan nama yang berbeza agak kurang logic mengambilkira saiz pasaran Proton. Proton patut meletakkan Suprima S dibawah varian Preve. Nama yang boleh diguna pakai mungkin Preve S, Preve Sports atau Preve Fastback. Sekurang-kurangnya kedua model ini boleh berkongsi kekuatan untuk menembusi target yang berbeza. 2.        Enjin/Transmisi Enjin CFE/Turbo perlu dikekalkan, tapi penghalusan perlu dibuat sepertimana model Iriz. Transmisi CVT juga